Modyfikacja decyzji |
Top Previous Next |
Jeżeli użytkownik jest uprawniony do modyfikowania/usuwania danych decyzji, czyli został dodany do listy w sekcji Użytkownicy uprawnieni do modyfikacji i usunięcia decyzji, to wówczas po wybraniu operacji modyfikacji w widoku „Lista decyzji” zostaje wyświetlone okno „Decyzje związane nałożeniem kar na podmiot”, umożliwiające zmianę danych zarejestrowanej decyzji. Jeżeli jednak użytkownik nie posiada uprawnień do modyfikacji, to po wybraniu operacji modyfikacji w widoku „Lista decyzji” zostaje wyświetlony komunikat informujący o braku uprawnień do wykonania operacji. Aby modyfikować dane, należy rozwinąć zawartość poszczególnych sekcji, których sposób uzupełniania jest analogiczny, jak w przypadku opisanym w rozdziale Dodawanie decyzji.
Uwaga! Podczas modyfikacji danych podmiotu, w sekcji "Podmiot decyzji" mogą wystąpić dodatkowe walidacje dotyczące nieaktualnego adresu. Należy wówczas zaktualizować adres podmiotu:
Każda zmiana w polach NIP/REGON sekcji Podmiot decyzji powoduje próbę dopasowania nowych danych do danych zarejestrowanych w systemie. Jeżeli system dopasuje wprowadzony NIP/REGON do danych zarejestrowanych w systemie, to wówczas zostanie wyświetlony komunikat: „Wprowadzony numer należy do istniejącego w systemie podmiotu: {Nazwa}, {Kod pocztowy}, {Miejscowość}, {Ulica}, {Numer lokalu}, REGON: {REGON}, NIP: {NIP}. Czy chcesz by ww. podmiot jest podmiotem decyzji?” Wybranie w komunikacie przycisku NIE powoduje powrót do widoku uzupełniania danych podmiotu z przywróceniem ich poprzednich wartości. Wybranie w komunikacie przycisku TAK powoduje zmianę podmiotu, czyli uzupełnienie danych dopasowanego podmiotu.
Jeżeli system nie dopasuje wprowadzonych danych w polach NIP/REGON do danych zarejestrowanych w systemie, to wówczas zostanie wyświetlony komunikat: ”Zmieniłeś numer NIP/REGON dla podmiotu prowadzącego. Podmiot o podanym numerze nie jest zarejestrowany w systemie. Czy chcesz zarejestrować nowy podmiot prowadzący dla jednostki (Tak), czy zmienić numer dla bieżącego podmiotu (Nie)?” Wybranie w komunikacie przycisku NIE powoduje zmianę danych pierwotnego podmiotu. Dane te zostaną zmienione w całym systemie. Wybranie w komunikacie przycisku TAK powoduje wyczyszczenie danych pierwotnego podmiotu w sekcji Podmiot prowadzący i umożliwi wpisanie danych nowego podmiotu - rejestracje nowego podmiotu.
Wszystkie informacje, które są dostępne w oknie można modyfikować zgodnie z opisem w rozdziale Dodawanie decyzji.
Za pomocą ikony Po zaakceptowaniu okna rejestracyjnego jednostki w tabeli „Jednostki prowadzone przez podmiot – zaznacz których dotyczy decyzja” dostępna jest nowa pozycja. Uwaga! Rejestracja nowej jednostki z poziomu modułu "Wykaz z art. 131b." nie jest równoznaczny z rejestracją jednostki w systemie RJPS, co oznacza, że taka jednostka nie będzie dostępna z poziomu obsługi rejestru, nie będzie możliwości przypisania jej do użytkownika, nie będzie tez dostępna z poziomu wyszukiwarki jednostek. Jeżeli rejestrowana decyzja dotyczy nałożenia kary na podmiot w związku z prowadzeniem jednej z jednostek w tabeli „Jednostki prowadzone przez podmiot – zaznacz których dotyczy decyzja”, to wówczas należy dla tej jednostki zaznaczyć opcję w kolumnie "Dotyczy decyzja". Szczegółowe dane jednostek prowadzonych przez podmiot można usuwać, modyfikować lub przeglądać, wykorzystując ikony dostępne w górnej części tabeli.
Użytkownicy z rolą „Wykaz z art.. 131b. – administrujący” mogą modyfikować decyzję w zakresie sekcji „Użytkownicy uprawnieni do modyfikacji i usunięcia decyzji”.
Po naniesieniu wszystkich zmian, akceptujemy okno danych decyzji, poprzez wybranie ikony akceptacji |