Dodawanie decyzji

Top  Previous  Next

Po wybraniu przycisku dodawanie w widoku „Lista decyzji” zostaje wyświetlone okno „Decyzje związane nałożeniem kar na podmiot”, umożliwiające uzupełnienie danych nowej decyzji:

dodawanie_dec

Aby uzupełnić wszystkie dane, należy rozwinąć zawartość poszczególnych sekcji:

Podmiot decyzji – w sekcji należy wypełnić podstawowe dane podmiotu, którego dotyczy rejestrowana decyzja,  w tym celu należy wprowadzić wartości w polach NIP/REGON. Na podstawie wprowadzonych wartości system spróbuje dopasować podmiot zarejestrowany w systemie.

Jeżeli podmiot nie zostanie dopasowany, to wówczas wszystkie pola sekcji zostaną odblokowane i możliwe będzie uzupełnienie danych podmiotu i jednoczesne zarejestrowanie go w systemie. Szczegółowy opis wypełniania danych adresowych, znajduje się w rozdziale Wyznaczanie adresu w systemie RJPS. Dopiero po zarejestrowaniu w systemie podmiotu możliwe jest dodanie jednostki prowadzonej przez podmiot, co zostało opisane dalej w tym rozdziale.

Jeżeli podmiot zostanie dopasowany, to użytkownikowi zostanie wyświetlony komunikat informujący o dopasowaniu, wraz z pytaniem o to, czy ustawić wyszukany podmiot jako podmiot decyzji. Potwierdzenie komunikatu spowoduje uzupełnienie wszystkich wymaganych pól danymi podmiotu zarejestrowanego w systemie, wraz z ewentualnymi jednostkami prowadzonymi przez podmiot - w tabeli „Jednostki prowadzone przez podmiot – zaznacz których dotyczy decyzja”.

 

 

Dane decyzji - w sekcji należy wypełnić podstawowe dane dotyczące rejestrowanej decyzji. W pierwszej kolejności należy wybrać z listy Rodzaj decyzji:
-nakładająca
-uchylająca
-zmieniająca.

W zależności od tego jaki rodzaj decyzji chcemy zarejestrować, widok okna zostanie dostosowany:

a)Decyzja nakładająca jest decyzją pierwotną. W oparciu o wartość wskazaną w polu Podstawa prawna nakładana jest kara na podmiot prowadzący.

decyzja_nakladajaca

b)Decyzja uchylająca jest wydawana wówczas, gdy chcemy uchylić wcześniej nałożoną na podmiot inną zarejestrowaną w systemie decyzję: nakładającą, zmieniającą bądź uchylającą.

 

decyzja_uchylajaca

 

W związku z tym w sekcji prezentowana jest dodatkowa tabela "Decyzja uchylana", w której należy wskazać nieaktualną już decyzję. W tym celu należy wybrać ikonę dodaj , co spowoduje otworzenie okna prezentującego listę wszystkich decyzji w którym wskazujemy decyzję, która ma zostać uchylona.

c)Decyzja zmieniająca jest wydawana wówczas, gdy chcemy zmienić wcześniej nałożoną na podmiot decyzję nakładającą, zmieniającą bądź uchylającą. 

 

decyzja_zmieniajaca

 

W związku z tym w sekcji prezentowana jest dodatkowa tabela „Decyzja zmieniana”, w której należy wskazać decyzję do zmiany. W tym celu należy wybrać ikonę dodaj, co spowoduje otworzenie okna prezentującego listę wszystkich decyzji,  w którym wskazujemy decyzję, która ma zostać zmieniona.

Niezależnie od rodzaju dodawanej decyzji należy uzupełnić wszystkie wymagane pola w sekcji.

 Użytkownicy uprawnieni do modyfikacji i usunięcia decyzji - w sekcji należy zdefiniować dane użytkowników RJPS uprawnionych do modyfikacji tej decyzji.

Uzytkownicy_ uprawnieni

Domyślnie dane w sekcji wypełniane są automatycznie danymi użytkownika, który dodaje decyzję. Aby dodać kolejnego użytkownika uprawnionego do modyfikacji danych decyzji należy wybrać ikonę dodaj, co spowoduje otwarcie okna z listą użytkowników (posiadających nadane uprawnienie do obsługi roli Wykaz z art. 131b. – rejestrujący), w którym wskazujemy kolejnych użytkowników. Aby usunąć z listy uprawnionych użytkownika należy wybrać ikonę usun_jedn. 

Uwaga! Z listy użytkowników uprawnionych do modyfikacji i usunięcia decyzji, użytkownik nie może usunąć samego siebie. Nie może także usunąć użytkownika, który zarejestrował decyzję w systemie.

 

Użytkownik musi wybrać co najmniej dwóch użytkowników uprawnionych do modyfikacji i usunięcia decyzji. Jeżeli tego nie zrobi, to podczas zapisywania formatki system wyświetli komunikat.

Komunikat_o_dwoch_osobach

 

Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól, kończymy rejestrację decyzji poprzez wybranie ikony akceptacji zaakceptujznajdującej się w lewym górnym rogu okna.