Rejestracja Użytkownika

Top  Previous  Next

Po zarejestrowaniu jednostki w systemie RJPS wraz z wnioskiem o zarejestrowanie jednostki, zostaje zarejestrowany pierwszy użytkownik tej jednostki. Aby zarejestrować kolejnych użytkowników, należy zarejestrować wniosek o nowego użytkownika.

Aby rozpocząć rejestrację użytkownika, z jednostki zarejestrowanej już w systemie RJPS, na głównej stronie Rejestru Polityki Społecznej http://rjps.mpips.gov.pl wybieramy link Zarejestruj.

Otworzy się okno "Formularz rejestracji użytkownika", w którym należy uzupełnić wszystkie obowiązkowe pola.

 

rejestracja uzytkownika

 

Imię - imię użytkownika, który będzie aktualizował dane jednostki w systemie RJPS;

Nazwisko - nazwisko użytkownika, który będzie aktualizował dane jednostki w systemie RJPS;

Telefon - numer telefonu do użytkownika, który będzie aktualizował dane jednostki w systemie RJPS;

E-mail - adres mailowy użytkownika, który będzie aktualizował dane jednostki w systemie RJPS (E-mail powtarzamy w polu Powtórzenie e-mail);

Uwaga! Na wskazany e-mail zostanie wysłana informacja o rejestracji wniosku, wraz z wydrukiem, a także informacja po rozpatrzeniu wniosku przez administratora.

Login - definiujemy nazwę jaką chcemy posługiwać się w systemie - ponieważ login musi być unikalny w ramach wszystkich użytkowników RJPS, tak więc może się okazać, że otrzymamy komunikat informujący, że taki login jest już wykorzystany i trzeba będzie wpisać inną nazwę;

Uwaga! Login może zawierać litery, cyfry, znaki "-" i "_", nie może zawierać polskich znaków.

Hasło - definiujemy hasło jakim chcemy posługiwać się podczas przesyłania sprawozdań (hasło to powtarzamy w polu Powtórzenie hasła);

Uwaga! Hasło musi spełniać następujące kryteria:

-musi zawierać co najmniej 8 znaków.
-musi zawierać co najmniej jedną cyfrę lub znak specjalny z puli "!@#$%^&*()-_=+".
-nie może zawierać znaków regionalnych i symboli.
-może zawierać maksymalnie 19 znaków.

Jeżeli jedno z tych kryteriów nie będzie spełnione, pojawi się odpowiedni komunikat, informujący o tym fakcie.

W sekcji Jednostki mamy możliwość przypisania użytkownikowi jednej lub kilku jednostek. W tym celu należy wybrać przycisk dodaj . Otworzy się okno "Wybór jednostki", w którym wskazujemy jednostkę, którą chcemy przypisać użytkownikowi, a następnie akceptujemy wybór za pomocą przyciskuzaakceptuj . Dane wskazanej jednostki lub jednostek pojawią się w kolumnach Nazwa jednostki, Adres, Typ jednostki. Danych tych nie możemy modyfikować.

rejestracja uzytkownika_jednostki

Aby usunąć jednostkę z listy przypisanych użytkownikowi jednostek należy zaznaczyć na liście taką jednostkę, następnie wybrać przycisk usun_jedn.

 

 

Po uzupełnieniu/sprawdzeniu wszystkich danych dotyczących użytkownika wybieramy przycisk .zarejestruj

Otworzy się okno przeglądarki internetowej z podglądem wniosku rejestracji użytkownika w systemie RJPS.

Jednocześnie w aplikacji RJPS otworzy się okno "Potwierdzenie przesłania wniosku rejestracyjnego", informujące, że dane rejestracji zostały przesłane do administratora.

Po otrzymaniu informacji od administratora o akceptacji wniosku rejestracyjnego możemy zalogować się do aplikacji RJPS.

Uwaga! Administrator wojewódzki rozpatruje wnioski, które dotyczą tylko jednostek zlokalizowanych w jego województwie (organizacji). Oznacza to, że wniosek złożony o użytkownika jednostek z dwóch różnych województw, rozpatrywany będzie przez dwóch różnych administratorów wojewódzkich. Pozytywne rozpatrzenie wniosku przez jednego z administratorów, spowoduje, że użytkownik będzie miał uprawnienia tylko w ramach jednostek z tego województwa. Dostęp do jednostek w ramach kolejnego województwa uzyska po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez administratora wojewódzkiego "właściwego" dla tej jednostki. Administrator centralny rozpatruje wszystkie wnioski w całości.