Telefony zaufania

Start  Poprzedni  Dalej

W ramach Rejestru Jednostek Polityki Społecznej dostępny jest mechanizm pozwalający na wyszukiwanie Telefonu Zaufania przeznaczonego dla osób dotkniętych zjawiskiem przemocy w rodzinie. Aby przeglądnąć numery Telefonów Zaufania zarejestrowanych w Rejestrze Jednostek Polityki Społecznej, na głównej stronie systemu RJPS wybieramy przycisk Telefony Zaufania.

Uwaga! Przycisk "Telefony zaufania" jest ogólnodostępny - wyświetlany zawsze, bez konieczności zalogowania się do systemu.

telefony_zaufania

W oknie "Telefony zaufania" wyświetlona zostanie wyszukiwarka z listą numerów.

lista_nr

Przy pomocy wyszukiwarki użytkownik może zawęzić zawartość listy telefonów. Wyszukiwarka zawiera pola:

Wybierz kategorię - pole zawęża listę do telefonów określonej kategorii, domyślnie podpowiada wartość przemoc w rodzinie; pole zablokowane do edycji.

Wybierz dzień - pole zawęża listę do telefonów czynnych w danym dniu lub dniach tygodnia, możliwe jest wskazanie więcej niż jednej pozycji.

Wybierz od godziny - pole zawęża listę telefonów do takich, które czynne są od wskazanej godziny lub wcześniej, i jednocześnie czynne są później niż wskazana godzina.  Pole umożliwia wybór jedynie pełnych godzin.

Wybierz do godziny - pole zawęża listę telefonów do takich, które czynne są do wskazanej godziny lub później, i jednocześnie czynne są wcześniej niż wskazana godzina. Pole umożliwia wybór jedynie pełnych godzin.

Wybierz województwo - pole zawęża listę telefonów do tych, które zlokalizowane są we wskazanym województwie. Wpływa na zawartość pola Wybierz powiat, które po wybraniu województwa zawiera listę powiatów z tego województwa.

Wybierz powiat - pole zawęża listę do telefonów zlokalizowanych w wybranym powiecie. Wybór powiatu będzie możliwy jeżeli wcześniej wybrane zostało województwo. Wpływa na zawartość pola Wybierz gminę, które po wybraniu powiatu zawiera listę gmin z tego powiatu.

Wybierz gminę - pole zawęża listę do telefonów zlokalizowanych w wybranej gminie. Wybór gminy jest możliwy jeżeli wcześniej wybrano powiat.

Zgodnie ze wskazaniami powyżej, pola: Wybierz dzień, Wybierz od godziny, Wybierz do godziny; są inicjowane aktualnym czasem. Powoduje to, że użytkownikowi, który przejdzie do wyszukiwarki telefonów zaufania, wyświetlone zostaną na liście telefony aktualnie czynne. Nie wskazanie żadnej z wartości w tych polach oznacza brak zawężenia w tych kryteriach.

Uwaga! Telefony czynne całodobowo wyświetlane są na liście niezależnie od wskazania dokonanego w polach: Wybierz dzień, Wybierz od godziny, Wybierz do godziny.

Przy pomocy ikony wyczyscużytkownik ma możliwość wyczyszczenia wszystkich kryteriów wyszukiwania w wyszukiwarce.

eksport listy - przycisk służy do eksportu listy telefonów zaufania do pliku w formacie PDF lub XLS. Szczegółowy opis znajduje się w rozdziale Udostępnianie listy telefonów zaufania.

lacze - przycisk służy do generowania hiperłącza (linku) do listy telefonów zaufania na stronie RJPS, w celu osadzenia linku w serwisie zewnętrznym. Szczegółowy opis znajduje się w rozdziale Udostępnianie listy telefonów zaufania.

clip0052- przycisk służy do odświeżenia listy numerów.

clip0053- przycisk służy do wyszukiwana danych w tabeli wg. zdefiniowanych parametrów w wywołanym oknie "Warunki selekcji", oznacza selekcję wyłączoną. Definiowanie warunków selekcji zostało opisane w rozdziale Zastosowanie selekcji na listach.

clip0054- przycisk służy do drukowania aktualnej listy numerów. Aby zmniejszyć liczbę numerów na liście, zalecamy użyć selekcji clip0053. Szczegółowy opis znajduje się w rozdziale Wydruk raportu z listy.

Na liście telefonów prezentowane są numery oraz ewentualne uwagi dotyczące numeru telefonu. Za pomocą przycisku Pokaż wyświetlane są szczegóły numeru telefonu dotyczące jego dostępności, czyli w jakich dniach tygodnia i w jakich godzinach czynny jest telefon. Jego użycie otwiera okno "Dane telefonu" w trybie przeglądania.

dane_telefonu

System RJPS umożliwia Użytkownikom udostępnianie danych dotyczących telefonów zaufania. Szczegółowy opis znajduje się w rozdziale Udostępnianie listy telefonów zaufania.